3 Ekim 2008 Cuma

Peki yaa AŞK nedir ?

"Merhaba " Benim sanal Dunya' da ki gonulden olan can dostum, sirdasim ve arkadasim bu gun sana nacizane dilimin dondugunce Ask denilen ilahi duyguyu bir tek senin icin sozcuklerimi ozenle kaleme almaya calisacagim.

Ask yeryuzunde yasanan en ilahi olan bu duygu oyle gucludur ki caglar boyunca sevda masallarina, hikayelere, romanlara, karanliklarin icinde renkgarenk bir isiklarla beyaz perdeye yansiyan sinema flimlerine, sarkilara ve de turkulere hep Ask denilen bu duygu seli ilham olmustur......

Peki yaa bizim hayatimizda bu kadar buyuk bir yeri olan Ask nedir ? Sorusunu cozebilmek icin cok dusundum. Sonunda kendimce sanal dunyada bir arastirma yaparak bu konu hakkinda sanal Dunya da tarafsiz kaynaklardan bilgiler edinmek ve ogrendiklerimi sana aktarmak istedim.

Pisikoloji dalinin ustadi E.Froyd a gore Ask in tanimi en sade dille ifade edilirse Arzu + Sevhet + Koruma ( Sahiplenme ) duygularinin birlesimi olduguna inaniyor. E.Froyd a gore Kadin denilen varlik tum yaratilisi geregi Erkek denilen diger bir varliktan ayri dusunulemezmis. Yani o diyor ki elinize aldiginiz elma nin daima bir yarisi gibilerdir. Ask da bu ikisi varlik arasinda yasanan bir kimyasal reaksiyon olup. Her ikisinde temel olan hormonlarin da uyarilmasiyla olusan bir reaksiyondur. Digerek konuya kendince yorumunu da yapiyor.

Sonra bir an da kendimi Orhan Veli Kanik in askla dolu siirlerinin dizelerinde buluyorum. Bir sairin Aski ve sevdayi bir baska yorumluyor. Sihirli bir tutkudan soz ediyor sairimiz ve Askin biz olumlu olan insanlarda bagimlilik yaptigini soz ediyor. Kah ask dolu dizeleri okurken benim bu gozlerim dolu dolu oluyor. Hani bana o an dokunsan ben o an aglayacak bir ruh haliyle duygusal oluyorum.

Sonra sanal dunya da Nazim Hikmet Ran cikiyor karsima onun aska olan tum duygulari bambaska cunku asik olup da sevdiginden ayri dusen bir adamin sesi ile yazilmis siirleri kucakliyor benligimi o an ben benden gecmis ve ruhum ask ve de ayrilik ozlemiyle doluyor. Mazide kalmis olan Ask yaralarim kabariyor ve igil igil kaniyor yuregimde ki ozlemlerim ben de sairin duygulariyla bezeniyor benligim...

Sonra Atol Behramoglu nun siirlerinde Aska dair buyuk tutkulari dile getiriyor. O an sairin dizeleri arasinda ki golgelerin icinde cok ozel ve cook degerli bir bayan portresi gorur gibi oluyorum. Sair askini oyle bir dile getiriyor ki yuregi cosmus bi kere sihirli dizeleri icinde sana dair belli duygusal cizgileri gorur gibi oluyorum.

O ana kadar Ask hakkinda okudugum butun siirler benim ruhumu sarhos ediyor. Sair olmak ve bir kac dizeden olusan bir siir de ben sevdigim icin yazmak istiyorum ama senin benim siirimi okudugunda nasil etkilenecegini bilmedigim icin siiri sairin o erbabligina birakmayi uygun goruyorum...

Benim onume sanal Dunya da Ask ve de Sevgi adina her ne cikarsa okudukca bu ilahi duygunun yuceligi altinda naciz benligim eziliyor. Askin bizlere dile gelisi o kadar cesitli ki Adem ile Havva dan bu yana yasanmis ve hala yasanmakta olan bu duygu kader yazgimizi tayin eden bir buyuk varolus gizemi olduguna inancim pekisiyor. Ask adina yazilmis oyle coook eserler var ki ben bile sasirip kaliyorum.

Hani ya simdi sen bir de benden Ask in tanimini yapmami istersen. Tek bir sozcuk ile ifade edebilirim. " Benim icin bu fani Dunya' da Ask yanliz Seni delicesine buyuk bir tutkuyla Sevmektir. "

Yani Ask denilen duygu benim gonul dilimde en yalin ifade edilisi budur.......
Benim icin Ask denilen duygu boyle karsilikli olan tutkuyla yasanmasi gerekir.
Ahhh benim bu duygularim coskuyla dolup kabardi yine kelimelerim yaziya dokuluverdi.

Senin en degerli vaktini aldigim icin daha fazla bir pismanlik duymadan mektubumun en baglayici bir kapanis soz sozumle yapmam gerekiyor kanisindayim.

Ask Bu dunyada yasanmaya deger olan en guzel duygu olduguna gonulden inaniyorum...

En Icten Saygi ve Sevgilerimle.....
Homeros99 / Murat Kaya

Hiç yorum yok: